Clinics for business

Mindful Walk

Mindful Outdoor organiseert ook Mindful Walk Clinics op maat. Een origineel personeelsuitje, cadeau voor je klanten of een aantal Lunch Walks voor collega’s! In kleine groepen van maximaal 20 deelnemers wandelen in een door jou uitgekozen gebied. Wandelen: iedereen doet het, iedereen kan het. Een half uur stevig doorstappen per dag bevordert je fysieke en mentale gezondheid. Tijdens de clinic Mindful Walk leer je echt vanuit je hart te lopen. Door de combinatie van ademhalingstechnieken, mindfulness oefeningen, yoga en wandelen krijg je een enorme boost. Hierdoor ben je in staat om je hoofd leeg te maken en echt te genieten van het hier en nu. Tijdens de Mindful Walk clinic van meestal 1,5 uur doen we verschillende oefeningen. De tools die je krijgt, zijn eenvoudig toe te passen in je werk en privé leven. Centrale thema’s zijn: ademhalen, focus & concentratie, yoga, mindfulness en loslaten en ontspannen.

mindfulness & wandelen

Door mindfulness oefeningen leer je bewust wat je voelt. Hierdoor kun je beter invloed uitoefenen op je gevoelens. Ademhalingsoefeningen, korte meditaties en wandelen in de natuur maakt je blij en rustig. Als je je meer bewust bent van het hier en nu, gaat er een wereld voor je open. Daarnaast gebruik je je spieren volop, waardoor je energie krijgt en ook anti-ontstekingsstoffen aanmaakt, dat is goed voor je immuunsysteem.

meer energie door juiste ademhaling

Veel mensen ademen verkeerd waardoor ze te veel energie verbruiken. Het gevolg daarvan kan vermoeidheid of snel buiten adem zijn. Bij Mindful Walk gebruik je je neusademhaling. Hoe langzamer en hoe minder je inademt, hoe meer zuurstof en hoe minder melkzuur je in je lichaamscellen hebt. Ademhalen via de neus is een stuk voordeliger en gezonder dan ademhalen via de mond. Je traint je longen en ervaart meer energie.

kledingtips mindful walk

Sommige deelnemers lopen op wandelschoenen, anderen op gympen of hardloopschoenen. Sportkleding of gewoon een spijkerbroek: alles is goed, zolang jij je er maar comfortabel in kan bewegen. Soms staan we stil, omdat we oefeningen doen, dan is een extra vestje of jas handig.

Gebruik je medicijnen of heb je last van een blessure? Geef dit dan vooraf even door.

Mindful Walk Clinic for business
Mindful Walk clinic op maat
Krijger yoga Mindful Walk Clinic for business

Hoe ziet Mindful Walk for business eruit?

De training duurt meestal 1,5 uur, maar korter of langer kan ook. De training wordt op maat gemaakt. We wandelen 10 minuten in en doen warming-up oefeningen: huppelen, hakken billen, knieheffen. Alles wandelend. Daarna volgen core stability oefeningen en staan we stil bij onze ademhaling. We doen een cooling-down en als afsluiting een body-scan. 

voordelen van mindful lopen

  • het stimuleert je brein en maakt je productiever en creatiever
  • je voelt je steeds fitter
  • depressieve gevoelens nemen af, omdat het stresshormoon cortisol daalt
  • betere slaapkwaliteit
  • meer energie, minder stress
  • betere opname van (brand)stoffen uit het bloed
En het is gezellig! We wandelen in kleine groepen, dus je leert eenvoudig iedereen kennen. 

Happy Clients

Het waren 4 bijzondere clinics. Zo leuk hoe je het doet. Mijn klanten hebben genoten van de kennismaking met Mindful Walk. De rust dit je erin houdt werd als zeer prettig ervaren.

Charlotte

Heerlijk ontspannen lopen in de buitenlucht, afgewisseld met (ademhalings-) oefeningen. Een perfecte combi van inspanning en ontspanning.

Nicolien